Hae
Sanna Laitinen

Hei tonttu-ukot hyppikää: Jokatontun joulujumppa

 

Tällä kertaa en kirjoita paljon. Joulupostaukset jouluna on mun mielestä tylsiä (ainakin mun joulupostaukset), vaikka olenkin jouluihminen ihan henkeen ja vereen! Ehkä se johtuu siitä, että fiilistelen joulua jo elokuussa… Jouluna sitten suoritetaan 😀

Muistutanpahan vain, että jos aiot tänäkin vuonna syödä jouluähkyt, muista myös treenata ennen isoja aterioita! Siten saat mahtumaan enemmän, ja sapuskat varastoituvat oikeisiin paikkoihin.

Näistä liikkeistä löytyy komia instavideo (kiskaise kuvasta vasemmalle, niin saat videon näkyviin!)

Kokeile tänä jouluna vaikkapa tästä tällaista Sanna-tontun joulujumppaa:

 

View this post on Instagram

Hei tonttu-ukot hyppikää! 🎄 Muistutanpahan vain, että huomenna kun moni vetää kunnon sapuskaöverit – niin myös minä – kantsii myös TREENATA. Ees ihan vähän! Siten lanttulaatikot imeytyy oikeampaan osoitteeseen. Blogissa lisää! www.sannalaitinen.fi

A post shared by Sanna Laitinen (@sannalaitinen.fi) on

 

 

Jokatontun joulujumppa

 

Alkuun

Luulot pois -lämmittely (pakollinen), kesto 20 min
Vuorottele 2 min rauhallista ja 2 intensiivistä polkemista/soutamista/crossailua/hölkkää tai juoksemista

Venytä reidet-pakarat-lonkankoukistajat
Nopea keppijumppa vetreyttämään olkaniveltä ympäröiviä lihaksia

 

Sitten Asiaan

 

3 x 15-20 tonttuilutoistoa per sarja. Lisää pukinkonttiin treenivastuksia joka sarjalla!

1 Lahjojen nostelut

Muista, että kyykätessä pidetään aina selkä suorana ja lavat yhdessä, ja keskitytään jännittämään etenkin pakaroita!

2 Lahjojen nostelut part II

Lantionnostot voi tehdä monella tapaa – ihan lattialla maaten, tai vaikkapa niin että yläselkä nojaa penkkiin tai muuhun korokkeeseen. Vaihtoehtoisesti voit laittaa kantapäiden alle korokkeen.

3 Paketoinnin viimeistelyt

Mitenkäs se yläkropan liikkuvuus? Muunneltu punnerrus on oikeastaan kotoisin UKK instituutin liikkuvuus- ja lihaskuntotesteistä. Läpy selän takana, punnerrus, läpy yläasennossa, takaisin alas!

4 Hei tonttu-ukot hyppikää

Yleisliike eli burpee, kaikkien varma inhokki! Muistan kun pakotin pikkusiskoni tekemään burpeita hyvän ulkotreenin päätteeksi. Raukka melkein pyörtyi eikä pystynyt seuraavina päivinä istumaan edes vessanpöntölle…

5 Vyötärön etukäteiskavennus vapaavalintaisilla liikkeillä

Meitsi vannoo syvien vatsalihasten aktivoinnin nimeen. Esimerkiksi selällään tehdyt vatsalihastreenit auttavat pitämään coren tiukkana koko päivän!

Tee perässä! Hyvää joulua. 🙂

 

Sanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *