Hae
Sanna Laitinen

Eroon herkkukierteestä: Ajatusharjoitus, osa 2

 

Hellurei,

Muistatko viimeksi aloitetun ajatusharjoituksen: kuinka pääsen herkkukierteestä eroon? Tämä postaus on ajatusharjoituksen toinen osa. Tarkoitukseni on tarjota kaikille apua tarvitseville omia ajatusharjoituksiani, jotka olemme itseni ja etävalmennettavieni kanssa kokeneet toimiviksi. Olen aivan ääretön herkkuhiiri, eivätkä pikadieetit tai herkkulakot toimi minulle alkuunkaan. On ollut pakko edetä sitä vaikeaa, mutta pysyvää tietä. Näiden harjoitusten tekeminen on vähän kuin opettelisi ajamaan pyörällä – kun kerran on työn tehnyt kunnolla ja ajatuksella, on saman toteuttaminen jälkikäteen paljon helpompaa.

En siis lupaa sinulle oikotietä onneen. Nämä harjoitukset ovat jokainen yksi porras lukemattomia, yksi pieni etappi, yksi korsi heinäsuovasta, jotka silti jokainen vievät sinua lähemmäs tavoitettasi.

 

Ajatusharjoitus, osa 2: Mutku-lista

Kun olet ensin ajatusharjoituksen ykkösosassa listannut pitkän listan kohtia, miksi haluat nyt vähentää herkuttelua, tulee monelle seuraavaksi mieleen mutku-ajatuksia. Mielelläni vähentäisin herkuttelua koska siitä tulee niin kurja olo, mutku väsyneenä herkuista kieltäytyminen on niin vaikeaa! Haluaisin rajoittaa herkuttelua ja voida paremmin, mutku en tiedä kuinka paljon ja millaisia ruoka-aineita minun pitäisi syödä päivittäin. Haluaisin rajoittaa herkuttelua ja näyttää paremmalta ensi kesänä, mutku pelkään nälkää! Mutku puolisoni tai perheeni tai ystäväni ei tue minua projektissa. Mutku en tiedä millaisia terveellisiä herkkuja söisin herkkujen tilalla. Mutku terveellisempi ruoka maksaa liikaa. Mutku en voi olla herkuttelematta (mikset – avaa tätä lisää, millaiset seikat estävät sinua kieltäytymästä?).

 

Millainen on sinun mutku-listasi?

Listaa taas niin monta kohtaa kuin keksit, mahdollisimman monta. Kaikkia mieleentulevia ei tarvitse keksiä heti – voit hyvin palata täydentämään ja järjestelemään listaa myöhemmin.

Montako mutkua löysit mielestäsi? Kaivetaan ne kaikki esiin!

Seuraavaan kertaan,

Sanna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *